Ny kostplan lover dig vægttab på blot 3 uger

Dato:

Del denne artikel:

Del denne artikel:

En ny kostplan inspireret af øboere på Papua Ny Guinea lover imponerende resultater på kun tre uger.

Den nye NiMe-diæt, udviklet af professor Jens Walter, bygger på kostvaner fra befolkningen i Papua Ny Guinea.

Efter blot tre uger oplevede forsøgsdeltagere vægttab, lavere kolesteroltal, forbedret blodsukker og reduceret inflammation – uden at spise færre kalorier.

Hvad går kostvanerne ud på?

Kuren forbyder alle former for ultraforarbejdede fødevarer, hvede og mejeriprodukter.

Til gengæld skal man spise masser af grønt, frugt, nødder og fuldkorn som quinoa og hirse.

Læs også: Hvad sker der med dit hjerte, hvis du spiser en avocado om dagen?

Dyreprotein er tilladt i små mængder, og væsken skal helst komme fra vand, te eller kaffe – ikke juice eller sodavand.

Sundt – men ikke nødvendigvis bedst

Ifølge ernæringsekspert Martin Kreutzer er diæten markant sundere end den gennemsnitlige danskers kost.

Men han advarer også mod at tro, at den overgår andre kendte kure som Middelhavskosten eller den antiinflammatoriske diæt.

Især den høje mængde kulhydrater kan være problematisk for dem med lavt aktivitetsniveau.

Læs også: Derfor er selleri blevet en af tidens største sundhedstrends

Artiklen er baseret på informationer fra B.T.

Læs også: Sådan kan sellerijuice påvirke din krop, hvis du drikker det hver dag

Andre Artikler

Tusindvis af børn rammes af overset tandsygdom

Plettede tænder kan være tegn på en overset sygdom, som rammer langt flere børn, end mange tror.

Oppustet mave og mavekramper? Den kost der hjælper 3 ud af 4 med irritabel tarm

Efter 20 års forskning ved Monash University peger studier på, at en lav FODMAP-diæt kan lindre symptomerne hos op mod tre ud af fire med irritabel tarm.

Kontorforsøget du skal lytte til: At stå op efter frokost kan sænke dit blodsukker med op til 43 procent

Et lille kontorforsøg peger på en overraskende gevinst ved at rejse sig fra stolen.

Virker kollagentilskud? Den store gennemgang giver endelig et klart svar

Den hidtil største samlede analyse peger på reelle, men beskedne fordele, og en klar tabersag.

Tusindvis af børn rammes af overset tandsygdom

Plettede tænder kan være tegn på en overset sygdom, som rammer langt flere børn, end mange tror.

Oppustet mave og mavekramper? Den kost der hjælper 3 ud af 4 med irritabel tarm

Efter 20 års forskning ved Monash University peger studier på, at en lav FODMAP-diæt kan lindre symptomerne hos op mod tre ud af fire med irritabel tarm.

Kontorforsøget du skal lytte til: At stå op efter frokost kan sænke dit blodsukker med op til 43 procent

Et lille kontorforsøg peger på en overraskende gevinst ved at rejse sig fra stolen.