Ernæring

Er din daglige kaffe godt for dig? Her er hvad evidensen faktisk viser

En stor gennemgang af 218 tidligere studier vender op og ned på gamle bekymringer om kaffe.

Hun spiste æg hver dag i to uger – her er resultaterne

Æg har i mange år været omdiskuterede, men eksperter peger ifølge mediet Good Housekeeping i dag på, at...

Supermarkeders indretning kan fremme sundere indkøb, viser nyt studie

Et forsøg i discountbutikker har undersøgt, om placeringen af frugt og grønt kan påvirke kundernes indkøb.

Derfor får du lyst til chips, pizza og burger, når du drikker alkohol

Ny forskning peger på, hvorfor alkohol kan få mange til at vælge salte snacks eller fødevarer.

Spiser du nok protein? Efter 40 har din krop brug for op til 50 procent mere

De officielle proteinanbefalinger er for nylig blevet revideret markant opad, og eksperter peger på voksne over 40 som en særlig gruppe.

Er din daglige kaffe godt for dig? Her er hvad evidensen faktisk viser

En stor gennemgang af 218 tidligere studier vender op og ned på gamle bekymringer om kaffe.

Hun spiste æg hver dag i to uger – her er resultaterne

Æg har i mange år været omdiskuterede, men eksperter peger ifølge mediet Good Housekeeping i dag på, at...

Supermarkeders indretning kan fremme sundere indkøb, viser nyt studie

Et forsøg i discountbutikker har undersøgt, om placeringen af frugt og grønt kan påvirke kundernes indkøb.

Derfor får du lyst til chips, pizza og burger, når du drikker alkohol

Ny forskning peger på, hvorfor alkohol kan få mange til at vælge salte snacks eller fødevarer.

Forskere undersøger nyt spor: Magnesium kan spille en større rolle end hidtil troet

Ny forskning peger på, at et mineral, mange ikke får nok af, kan spille en vigtig rolle i kroppens evne til at håndtere stress og uro.

Disse fødevarer kan gøre en forskel for din lever

Fedtlever hænger ofte sammen med livsstil og kost.Heldigvis kan ændringer i de daglige vaner være med til at mindske fedtophobningen og forbedre leverens...

Dit barns sukkervaner de første to leveår kan påvirke risikoen for demens årtier senere

Et stort studie kobler lavere sukkerindtag i graviditet og småbarnstid til færre demenstilfælde 60 år senere.

Hvad hvidløg faktisk gør ved dit blodtryk – og hvor meget du skal spise

Meta-analyser peger på en beskeden, men reel blodtrykssænkning hos personer med forhøjet blodtryk.

Professionelle kokke sværger til dette kartoffeltrick

En lille ændring i kogevandet kan give markant bedre kartofler.

Sådan reagerer kroppen, hvis du spiser for mange bananer

Bananer er en næringsrig frugt, som passer godt ind i en sund kost, men store mængder kan give bivirkninger.Her er konsekvenserne af at...