Den 17. marts var Fødevarestyrelsen på besøg i et bageri i Vanløse lidt udenfor København for at lave et rutinetjek.
Det, der skulle have været en almindelig kontrol, viste hurtigt tegn på større problemer.
Ifølge KøbenhavnLIV fandt kontrollen forhold, som ikke levede op til reglerne for fødevaresikkerhed.
Myndighederne vurderede derfor, at situationen krævede øjeblikkelig handling.
Læs også: Tidlige tegn på kræft, du bør tage alvorligt
Bageriet, som har ligget på Bellahøjvej siden 1968, og er en del af kæden Bodenhoff, blev lukket med det samme.
Alvorlige fund
Under gennemgangen blev der fundet tydelige spor af skadedyr flere steder i bageriet.
Der var blandt andet ekskrementer i områder, hvor der håndteres fødevarer, samt på hylder til udstyr.
Der blev også fundet spor bag ovne og i en elevatorskakt, skriver KøbenhavnLIV. Desuden blev en død mus fundet tæt på arbejdsområder.
Læs også: Gennembrud for millioner nyrepatienter: Medicin viser ny effekt
Fundene viste, at hygiejnen ikke var i orden, og det førte til en bøde på 10.000 kroner.
Reaktion og næste skridt
Ejeren har ifølge KøbenhavnLIV accepteret afgørelsen og peger på, at området generelt har problemer med skadedyr.
Der er nu sat gang i arbejdet med at finde og lukke huller i bygningen, og et skadedyrsfirma er allerede involveret.
Bodenhoff kan først åbne igen, når Fødevarestyrelsen har godkendt forholdene ved en ny kontrol.
Læs også: Ringen for ørerne kan være et tidligt faresignal
Kilder: KøbenhavnLIV.
Læs også: Derfor fraråder eksperter mikrodosering af GLP-1-medicin