Undgå disse 3 fødevarer, hvis du vil tabe dig!

Dato:

Del denne artikel:

Del denne artikel:

600 gram frugt og grønt om dagen er sundt, men hvilken frugt, som du vælger, kan være afgørende.

Et meget almindeligt råd til slankekuren er at spise mere frugt og grønt.

Men ifølge en førende ekspert er der nogle frugter, der faktisk kan bremse dine vægttabsmål.

Mens al frugt er sundere end wienerbrød eller chips, foreslog Dr. Michael Mosley alligevel, at man bør være opmærksom, når det kommer til, hvilke frugter man spiser.

Fed frugt

Dr. Michael Mosley designede The Fast 800, der er et livstilsændrings-websted med forskellige tilgange. Om det forklarede han: “Alle tre tilgange følger principperne for en kost med moderat lavt kulhydratindhold i middelhavsstil”.

Læs også: Eksperter advarer: Disse fødevarer og drikkevarer kan gøre tænderne gule

I overensstemmelse med principperne for diæten i middelhavsstil, listede Dr. Michael nogle fødevarer, som folk med ønske om vægttab burde have fat i – plus andre at undgå.

Eksperten rådede dem, der ønsker at tabe sig, til at “undgå søde frugter”.

“Nyd bær, æbler og pærer, som har mindre sukker end søde, tropiske frugter såsom mango, ananas og melon”.

[irp]

Gå efter Middelhavet

Han opfordrer også til at skære helt ned på sukker, søde snacks og sukkerholdige drikkevarer.

Læs også: Hverdagens sukkerfælde kan ramme din lever

Et tip til dem, der ikke kan modstå desserten: Knæk et par små stykker mørk chokolade af og guf på det, når du har lyst til noget sødt.

Hans officielle hjemmeside skriver: “Forskning viser, at en middelhavsdiæt med moderat lavt kulhydratindhold har den unikke egenskab at genoprette din krops evne til at nå sin idealvægt og blive der, samt reducere din risiko for kronisk sygdom”.

“Som et af de mest undersøgte spisemønstre i verden er en middelhavsdiæt kernen i The Fast 800-filosofien”.

Artiklen er baseret på informationer fra Pensionist og Express.

Læs også: Ny debat om hvidt brød: Det bekymrer flere sundhedseksperter

[irp]
[irp]

Læs også: Sådan kan blåbær påvirke dit kolesterol, hvis du spiser dem regelmæssigt

Andre Artikler

Tidlige tegn på kræft, du bør tage alvorligt

Tidlig opdagelse af kræft kan gøre behandlingen mere overskuelig og forbedre mulighederne for et godt forløb.Der findes...

Et dagligt glas juice eller smoothie kobles til lavere depression

En enkel kostændring kan hænge sammen med bedre mental trivsel, viser et nyt studie.

Tarmfloraen i spædbarnsalderen kan hænge sammen med udviklingen af autisme og ADHD

Ny forskning undersøger, hvordan forhold ved fødslen og bakterier i tarmen kan hænge sammen med børns udvikling.

Gennembrud for millioner nyrepatienter: Medicin viser ny effekt

Et nyt studie viser, at et kendt lægemiddel kan hjælpe patienter med kronisk nyresygdom uden diabetes.

Tidlige tegn på kræft, du bør tage alvorligt

Tidlig opdagelse af kræft kan gøre behandlingen mere overskuelig og forbedre mulighederne for et godt forløb.Der findes...

Et dagligt glas juice eller smoothie kobles til lavere depression

En enkel kostændring kan hænge sammen med bedre mental trivsel, viser et nyt studie.

Tarmfloraen i spædbarnsalderen kan hænge sammen med udviklingen af autisme og ADHD

Ny forskning undersøger, hvordan forhold ved fødslen og bakterier i tarmen kan hænge sammen med børns udvikling.