Diæter

Dette kan ske med din hjerne, hvis du spiser for lidt fedt

Hjernen er afhængig af fedt for at kunne fungere normalt. Det gælder især umættede fedtstoffer, som blandt andet har betydning for hukommelse, koncentration, humør og hjernens langsigtede sundhed. Det...

16:8 eller 5:2 faste – begge metoder virker, men forskning peger på hvad der er nemmest at holde

To store forskningsgennemgange fra 2025 peger på det samme: metoderne virker næsten ens.

Appelsinjuice overrasker forskere i nyt forsøg

Ny forskning peger på, at kroppen ikke reagerer ens på sukker fra juice og sodavand.

Hvad sker der med dit hjerte, hvis du spiser en avocado om dagen?

Et nyt studie peger på, at én avocado om dagen kan forbedre en vigtig markør for hjertesundhed hos personer med fedme.

Derfor er selleri blevet en af tidens største sundhedstrends

En almindelig grøntsag er blevet et sundhedsfænomen, men forskerne maner til besindighed.

Dette kan ske med din hjerne, hvis du spiser for lidt fedt

Hjernen er afhængig af fedt for at kunne fungere normalt. Det gælder især umættede fedtstoffer, som blandt andet har betydning for hukommelse, koncentration, humør og hjernens langsigtede sundhed. Det...

16:8 eller 5:2 faste – begge metoder virker, men forskning peger på hvad der er nemmest at holde

To store forskningsgennemgange fra 2025 peger på det samme: metoderne virker næsten ens.

Appelsinjuice overrasker forskere i nyt forsøg

Ny forskning peger på, at kroppen ikke reagerer ens på sukker fra juice og sodavand.

Hvad sker der med dit hjerte, hvis du spiser en avocado om dagen?

Et nyt studie peger på, at én avocado om dagen kan forbedre en vigtig markør for hjertesundhed hos personer med fedme.

Sådan kan sellerijuice påvirke din krop, hvis du drikker det hver dag

Sellerijuice har fået stor opmærksomhed som en del af en sund livsstil. Artiklen peger på en række mulige fordele ved drikken, men understreger også,...

Kardiologer peger på to fødevarer med dokumenteret effekt på kolesterol

To fødevarer, som mange allerede har i køkkenet, får nu opmærksomhed fra hjertespecialister for deres evne til at sænke kolesteroltallet.

Sådan får du mest muligt ud af squashens næringsstoffer

Måden, du tilbereder squash på, kan have betydning for, hvor mange næringsstoffer du får.

Sådan ændrer blodtrykket sig efter en uge med mindre salt

Et markant lavere indtag af natrium kan påvirke blodtrykket allerede efter en uge. Det viser en undersøgelse af ældre amerikanere, som i en kort...

Læge advarer GLP-1-brugere mod populær aftensmad

En læge mener, at en udbredt spisevane kan gøre det sværere at få det fulde udbytte af GLP-1-medicin.

Hun spiste en kop druer om dagen i syv dage – det oplevede hun

Kan en kop druer om dagen mærkes på bare syv dage? Det ville en amerikansk journalist finde ud af ved at spise druer hver...