Lidl og WWF går sammen: Sådan vil de forandre din indkøbskurv

Dato:

Del denne artikel:

Del denne artikel:

Helt konkret vil Lidl inden udgangen af 2030 øge sit salg af plantebaserede fødevarer​.

For at løse globale udfordringer, såsom klimaforandringer, tab af biodiversitet og kost-relaterede sygdomme, er det nødvendigt at transformere vores fødevaresystem.

Lidl anerkender de presserende udfordringer og tager ansvar ved at bidrage til den globale transformation af fødevaresystemet.

Det skriver Lidl Danmark i en pressemeddelelse.

Det gør dagligvarekæden blandt andet ved at øge sin ambition om at fremme bevidst ernæring gennem ambitiøse mål, der omfatter hele virksomhedens værdikæde.  

Læs også: Ernæringsbiolog: Stop med at købe denne frugt nu!

Som en del af Lidls partnerskab med WWF International støtter organisationen med deres ekspertise Lidl gennem udviklingen og implementeringen af Lidls strategi for bevidst ernæring.

Lidl øger derfor udbuddet af plantebaserede proteinkilder yderligere og sætter ambitiøse mål på tværs af alle tre sundhedsfremmende kategorier af PHD; proteinkilder, fuldkorn samt frugt og grønt.

Produktsortimentet i alle fødevarekategorier vil blive udviklet på tværs af alle 31 lande, hvor Lidl har butikker.

Her har dagligvarekæden taget udgangspunkt i en metode udarbejdet af WWF ved navn WWF Planet-Based Diets Retailer Methodology.

Læs også: Disse fødevarer saboterer dit vægttab før sommeren

Metoden giver en klar ramme til at måle og rapportere Lidls fremskridt, hvilket hjælper med at understøtte overgangen til et mere ansvarligt fødevaresystem.

Menneskers og planetens sundhed

Alt dette skal være med til at give Lidls kunder mulighed for at træffe mere ansvarlige og miljøbevidste valg, og indkøbsdirektør i Lidl Danmark, Maria Lovecchio, forklarer nærmere: 

“For at sikre mad til en voksende verdensbefolkning på en måde, der respekterer planetens grænser, er det afgørende at transformere vores fødevaresystemer”, forklarer hun i pressemeddelelsen og fortsætter:

“Sammen med WWF arbejder vi som en erfaren og kompetent partner hen mod ansvarligt indkøb af råvarer, bekæmpelse af madspild samt at fremme bæredygtig forretningspraksis i hele vores værdikæde, alt sammen for at give vores kunder adgang til et bredere og bedre udvalg af mere ansvarlige alternativer”. 

Læs også: Dette afslører din rigtige alder – og det er ikke dit fødselsår

Artiklen er baseret på informationer fra Via Ritzau.

Læs også: Skittles, Doritos og Mountain Dew bliver måske snart mærket som uspiselige

Andre Artikler

Så nemt laver du en cremet kartoffelsalat uden mayonnaise

Med en ingrediens du allerede har derhjemme, kan du forvandle din kartoffelsalat til en let, cremet og uimodståelig smagsoplevelse.

Fra i morgen går det løs: Coop 365Discount med vildt billig hytteost

Sommeren startede officielt for fire dage siden, men vejrudsigten vil i den kommende tid byde på regn og...

Ny data: Denne generation har mindre risiko for demens

En ny international undersøgelse afslører et mønster, der vender op og ned på, hvad vi troede, vi vidste om demens.

Myggene hader det: Helt almindelige ting i dit hjem virker bedre end du tror

Mange danskere leder hver sommer efter alternativer til myggespray og kemiske midler. På sociale medier florerer hjemmelavede tricks...

Så nemt laver du en cremet kartoffelsalat uden mayonnaise

Med en ingrediens du allerede har derhjemme, kan du forvandle din kartoffelsalat til en let, cremet og uimodståelig smagsoplevelse.

Fra i morgen går det løs: Coop 365Discount med vildt billig hytteost

Sommeren startede officielt for fire dage siden, men vejrudsigten vil i den kommende tid byde på regn og...

Ny data: Denne generation har mindre risiko for demens

En ny international undersøgelse afslører et mønster, der vender op og ned på, hvad vi troede, vi vidste om demens.